Eşti aici

Noutăți MEN

Subscribe to Flux Noutăți MEN
Actualizat: în urmă cu 11 ore 27 de minute

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (22 septembrie 2020)

22 Septembrie 2020 - 3:05pm
22 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 22 septembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

-  12.945 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

- 4.408 unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

303 unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 22 septembrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (21 septembrie 2020)

21 Septembrie 2020 - 3:30pm
21 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 21 septembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

-  12.945 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

- 4.406 unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

305 unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 21 septembrie, ora 12:00. 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (18 septembrie 2020)

18 Septembrie 2020 - 2:04pm
18 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 18 septembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

-  12.953 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

- 4.391 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

312 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 18 septembrie, ora 12:00.  

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

A fost lansat apelul de selecție în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN)

17 Septembrie 2020 - 4:12pm
17 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării a lansat astăzi, 17 septembrie, prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), apelul de selecție destinat cadrelor didactice care doresc să facă parte din Corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN).

CPEECN se constituie ca grup de profesori, organizați pe discipline de examen/concurs, care îndeplinesc criteriile stabilite la nivel național și urmează să evalueze, într-o manieră unitară și eficientă, lucrările elevilor/cadrelor didactice din cadrul examenelor naționale (evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, bacalaureat, definitivare în învățământ și concursul național de ocupare a posturilor didactice - titularizare).

CPEECN are rolul de a funcționa ca o comunitate de învățare și de a se dezvolta ca organism subordonat inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Procesul de selecție a candidaților se desfășoară în perioada 21 septembrie - 1 decembrie 2020.

Prima etapă (21 - 30 septembrie 2020) este alocată înscrierii și încărcării dosarelor de înscriere pe platforma informatică dedicată.

Pentru a obține calitatea de membri ai CPEECN, se pot înscrie cadrele didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

a) au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare, în ultimii trei ani școlari încheiați, în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal;

b) au gradul didactic I, II sau titlul științific de doctor în specialitate;

c) au experiență de organizare și participare la evaluări, în cadrul examenelor și concursurilor naționale/internaționale.

Ulterior, în etapa a II-a (1 - 15 octombrie), va avea loc verificarea dosarelor de înscriere, etapă urmată de verificarea competențelor de evaluare și selecția cadrelor didactice care doresc să devină membri (16 octombrie - 1 decembrie).

Cadrele didactice selectate dobândesc calitatea de membri ai CPEECN după parcurgerea și absolvirea programului de formare, acreditat de către Ministerul Educației și Cercetării și asigurat de către CNPEE, în parteneriat cu toate casele corpului didactic. Programul de formare este prevăzut a se desfășura între 2 decembrie 2020 și 15 martie 2021.

Membrii CPEECN sunt cadre didactice care își desfășoară activitatea de predare-învățare-evaluare atât în mediul urban, cât și în cel rural, în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, respectiv liceal - filierele teoretică, vocațională și tehnologică.

Atribuțiile de bază ale CPEECN sunt:

a) evaluarea lucrărilor elevilor/cadrelor didactice, din cadrul examenelor naționale, pe fiecare disciplină de examen/concurs - evaluare centrată pe competențecu respectarea principiilor calității și echității;

b) antrenarea și susținerea profesorilor de la clasă, prin activități de mentorat, în vederea pregătirii eficiente a elevilor pentru susținerea evaluărilor și examenelor/concursurilor naționale. În activitățile de sprijin vor fi utilizate metode și strategii care să îmbunătățească implicarea și motivația elevilor pentru participare în condiții de performanță școlară;

c) realizarea unui raport de activitate/disciplină de învățământ, cu evidențierea aspectelor pozitive și a celor care necesită îmbunătățiri, respectiv înaintarea acestuia către ISJ/ISMB în termen de o săptămână de la finalizarea fiecărei sesiuni a examenelor naționale.

Calitatea de membru CPEECN presupune răspunderea profesională în ceea ce privește corectitudinea și calitatea activității de evaluare.

Membrii CPEECN care desfășoară activități de evaluare vor încheia contracte de furnizare de servicii cu unitatea de învățământ în cadrul căreia este organizat centrul de evaluare. Plata acestora se realizează în baza contractului încheiat și în temeiul dispozițiilor ordinului de ministru care reglementează plata profesorilor evaluatori, emis anual.

În același timp, cadrele didactice din CPEECN care desfășoară activități de evaluare primesc, în cadrul fișei de evaluare pentru obținerea gradației de merit, un punctaj defalcat pentru calitatea de membru CPEECN, respectiv, pentru desfășurarea activităților de evaluare în fiecare sesiune a examenelor naționale.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (17 septembrie 2020)

17 Septembrie 2020 - 2:52pm
17 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 17 septembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

-  12.981 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

- 4.375 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

300 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Data de referință pentru aceste informații este 17 septembrie, ora 12:00.  Începând de astăzi, Ministerul Educației și Cercetării va transmite zilnic informările privind situația unităților de învățământ din țară.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Situația scenariilor - la nivel național - privind începutul anului școlar 2020-2021

11 Septembrie 2020 - 1:13pm
11 Sep 2020

În urma propunerilor înaintate de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) au emis hotărârile privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ, valabil pentru începutul de an școlar 2020-2021.

Astfel, conform acestora, se înregistrează următoarea situație conform raportării efectuate de inspectoratele școlare județene:

- 12.610 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

- 4.892 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

- 238 unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

- 7 unități de învățământ au optat pentru scenarii mixte (S2+S3). Varianta s-a aprobat avându-se în vedere situațiile specifice în care acestea se regăsesc: o parte dintre școli sunt în curs de reabilitare, iar altele au cazuri medicale particulare la clasă, astfel încât se impune învățarea online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ au adoptat propunerile în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate la nivel național de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică (comunicată în data de 7 septembrie), de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Potrivit respectivei analize, în 2.728 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mic de 1 la 1.000 de locuitori, în 410 localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, se situează între 1 și 3 la 1.000 de locuitori, iar în 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

500 de posturi aprobate suplimentar pentru buna desfășurare a activității în învățământul preuniversitar, în anul școlar 2020-2021

10 Septembrie 2020 - 11:19pm
10 Sep 2020

Numărul de posturi necesare pentru desfășurarea în condiții optime a activității în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în anul școlar 2020-2021, a fost suplimentat cu 500.

Decizia a fost adoptată în ședința Executivului de astăzi, 10 septembrie, cu obiectivul de a nu prejudicia dreptul la educație al elevilor, în contextul în care, în data de 1 septembrie, noul an școlar 2020-2021 a început în condițiile prevăzute de starea de alertă.

Astfel, organizarea activităților didactice pe durata stării de alertă presupune dispunerea unor măsuri stricte de igienă și distanțare socială, fapt care determină micșorarea efectivului de elevi la clasă și creșterea exponențială a numărului de clase, implicit a numărului de posturi.

Urmare a hotărârii aprobate astăzi, numărul total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv în învățământul special, în centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, este de 285.960 posturi.

În anul 2020, cheltuielile bugetare se vor face cu încadrarea în bugetul aprobat Ministerului Educației și Cercetării. În viitorii ani financiari, cheltuielile bugetare se vor realiza cu încadrarea în fondurile aprobate prin legile bugetare anuale.

Reamintim că printre drepturile restrânse, atât în perioada stării de urgență, cât și în perioada stării de alertă a fost și dreptul preșcolarilor, elevilor și studenților de a desfășura activități didactice prin interacțiune „față în față” în unitățile și în instituțiile de învățământ.

Ministerul Educației și Cercetării, în calitate de autoritate de stat, în conformitate cu prevederile art. 32 din Constituția României, republicată, și-a îndeplinit obligațiile ce-i revin, prin punerea în aplicare a cadrului legal și prin asigurarea exercitării dreptului fundamental la educație, în condițiile stării de urgență și ale stării de alertă. 

În acest sens, a fost emisă OUG nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și ordinul comun MEC/MS nr. 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, prin care au fost instituite măsuri specifice de protecție a elevilor și a personalului din învățământ, pentru ca activitatea didactică să se poată desfășura în condiții de siguranță sanitară.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Bugetul Ministerului Educației și Cercetării a fost suplimentat cu suma de 100 milioane de lei pentru finanțarea Programului național „Educația în siguranță”

10 Septembrie 2020 - 11:19pm
10 Sep 2020

Executivul a aprobat în ședința de guvern de astăzi, 10 septembrie, suplimentarea bugetului Ministerului Educației și Cercetării cu suma de 100 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru finanțarea Programului național „Educația în siguranță”.

Prin intermediul acestui program vor fi achiziționate materiale de protecție sanitară și dispozitive electronice, în vederea asigurării activităților didactice din cadrul unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Beneficiare vor fi unitățile de învățământ preuniversitar de stat care nu au asigurate aceste bunuri din bugetele proprii sau de către autoritățile publice locale. Astfel, unitățile de învățământ aflate în această situație vor transmite inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București necesarul de materiale de protecție sanitară și dispozitive electronice, în vederea obținerii lor pentru desfășurarea în condiții normale și în siguranță a activităților didactice. Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București pot constitui stocuri de rezervă care vor fi distribuite unităților de învățământ preuniversitar de stat la solicitarea ulterioară a acestora.

Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București transmit și vor solicita Ministerului Educației și Cercetării includerea în bugete a creditelor de angajament și a creditelor bugetare necesare efectuării achizițiilor.

Ministerul Educației și Cercetării va repartiza creditele bugetare și creditele de angajament necesare efectuării achizițiilor, cu încadrare în suma alocată.

Achiziția bunurilor prevăzute în Programul național „Educația în siguranță” se realizează de către inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării organizează dezbaterea privind participarea României la Parteneriatele europene din viitorul program-cadru de cercetare și inovare «Orizont Europa» (2021-2027)

7 Septembrie 2020 - 5:24pm
07 Sep 2020

Marți, 8 septembrie 2020, la sediul Guvernului României (Palatul Victoria, Sala Transilvania), începând cu ora 9:30, este programată dezbaterea privind participarea României la Parteneriatele europene din viitorul program-cadru de cercetare și inovare Orizont Europa (2021 - 2027): „Investițiile în cercetare: o prioritate și o necesitate pentru România, pentru Parteneriatele europene din viitorul program-cadru de cercetare și inovare Orizont Europa”.

Parteneriate europene reprezintă instrumentele-cheie în cercetarea și inovarea europeană. Sunt instrumente flexibile, prin care Comisia Europeană, Statele Membre și alți investitori (inclusiv din țări din afara Europei) derulează în comun programe de cercetare și inovare pe o tematică predefinită. Practic, parteneriatele europene sunt mecanisme prin care Comisia Europeană cofinanțează programe naționale de Cercetare-Dezvoltare-Inovare, cu fonduri din Programul-Cadru de Cercetare și Inovare Orizont Europa (2021 - 2027).

Parteneriatele propuse de către Comisia Europeană, cu sprijinul Statelor Membre, pentru perioada 2021 - 2027, sunt grupate pe 5 domenii:

  • Sănătate; 
  • Digital, industrie și spațiu; 
  • Climă, energie și mobilitate;
  • Alimente, bioeconomie, resurse naturale, agricultură și mediu;
  • Parteneriate transversale.

Comisia Europeană a publicat propunerile pentru parteneriate pe pagina web dedicată programului Orizont Europa.

România urmează să exprime un punct de vedere legat de participarea la parteneriatele europene propuse de către Comisia Europeană în luna octombrie. În acest scop, Ministerul Educației și Cercetării a invitat ministerele ale căror politici sectoriale converg cu agenda strategică de cercetare ale acestor parteneriate europene să contribuie la elaborarea poziției României.

Dezbaterea va fi centrată pe trei subiecte:

  1. rolul cercetării și inovării ca motor al dezvoltării industriale;
  2. sinergiile între diverse categorii de fonduri naționale și europene;
  3. măsuri guvernamentale de sprijin în atragerea investiției private în sistemul național de Cercetare - Dezvoltare - Inovare.

Ministerul Educației și Cercetării va propune, în cadrul reuniunii, un mecanism integrat de colaborare interministerială, pentru a asigura o viziune coerentă privind selecția parteneriatelor la care România va participa, precum și tipul de fonduri angajate, în beneficiul dezvoltării cercetării și inovării naționale.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Direcțiile de sănătate publică au transmis inspectoratelor școlare analiza situației epidemiologice

7 Septembrie 2020 - 2:49pm
07 Sep 2020

► În funcție de această analiză, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) vor decide scenariul de reluare a activității, la propunerea consiliilor de administrație ale unităților de învățământ.

___________________________________________    _________________________________________

În urma analizei situației epidemiologice efectuate la nivel național de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică (dată de referință: luni, 7 septembrie, ora 10.00), au rezultat următoarele:

  • în 2.728 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mic de 1 la 1.000 de locuitori
  • în 410 localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, se situează între 1 și 3 la 1.000 de locuitori
  • în 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori.

Conform analizei epidemiologice, realizată la nivelul municipiului București, sectoarele 3, 4 și 5 s-ar situa în scenariul verde, iar sectoarele 1, 2 și 6 s-ar situa în scenariul galben.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Cele trei scenarii au următoarea configurație:

Scenariul 1: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 2: participarea zilnică (față-n față)) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 3: participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Prin urmare, în acord cu procedura aprobată de către cele două ministere, astăzi,  7 septembrie 2020, toate direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor informa inspectoratele școlare județene/al Municipiului București și comitetele județene/al Municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități.

Până la 10 septembrie, în funcție de aceste date, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ, la propunerea Consiliului de administrație al unității de învățământ, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) vor emite hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ în vederea începutului anului școlar 2020-2021.

Ministerul Educației și Cercetării va face publice aceste date, la nivel național, după emiterea acestor hotărâri.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Bacalaureat 2020, sesiunea august - septembrie: rezultate finale după soluționarea contestațiilor

5 Septembrie 2020 - 12:08pm
05 Sep 2020

Rata finală de promovare, înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului național de bacalaureat 2020, după soluționarea contestațiilor, este de 34,1%, în creștere cu aproape un procent, în raport cu sesiunea august-septembrie 2019 (33,4%). Comparativ cu  rata de promovare generată de rezultatele inițiale (31,5%) se constată o majorare de 1,9%.

Prin urmare, 11.742 de candidați (cu 884 mai mulți, față de prima afișare a rezultatelor) au promovat examenul în această sesiune. Dintre aceștia, 7.543 de candidați provin din promoția curentă, iar 4.199 de candidați provin din promoțiile anterioare.

Rata de succes pentru promoția din anul școlar 2019 – 2020 a crescut la 36,4% (de la 34% - înainte de contestații), în timp ce pentru promoțiile anterioare, ponderea candidaților promovați este de 30,5% (27,8% înainte de soluționarea contestațiilor).

Au fost depuse 10.355 de contestații (12.482 în 2020), defalcate astfel: proba E)a) - 2.664, proba E)b) - 25, proba E)c) - 4.072 și proba E)d) - 3.590. În cazul a 6.096 de lucrări, notele au fost modificate (prin creștere sau micșorare).

S-au prezentat 34.462 de candidați din totalul celor 42.747 de candidați înscriși. Demn de reiterat este faptul că un candidat a încheiat examenul cu media generală 10 (zece). Pentru sesiunea de toamnă a bacalaureatului, acest rezultat reprezintă o premieră. Candidatul face parte din promoția curentă. Din cauza unor fraude sau tentative de fraudă au fost eliminați 169 de candidați.

Precizăm că media minimă de promovare a examenului este 6 (șase), iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5 (cinci). Procentul de promovare este calculat din totalul candidaților prezenți, incluzând în această categorie și candidații eliminați.

Rezultatele finale au fost afișate astăzi, 5 septembrie, la ora 10:00, în centrele de examen și pe pagina web dedicatăLa fel ca în prima sesiune, candidații pot vedea rezultatele obținute prin intermediul codurilor de acces individuale, întrucât datele personale au fost anonimizate, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD).

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Linii Telverde destinate informării cu privire la începerea noului an școlar/universitar

4 Septembrie 2020 - 9:11am
04 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării facilitează accesul la informații tuturor celor interesați de contextul educativ și sanitar în care se va desfășura activitatea didactică în anul școlar/universitar 2020-2021.

O linie Telverde - 0800 67 20 31 - va fi pusă la dispoziția elevilor, studenților și părinților, în vederea obținerii de informații privind reluarea/desfășurarea procesului instructiv-educativ, în timp ce a doua linie Telverde - 0800 67 20 32 - va fi destinată reprezentanților unităților de învățământ preuniversitar de stat și administrației publice locale, cu scopul de a oferi consultanță în materie de accesare a fondurilor europene prevăzute prin OUG nr. 144/2020.

Precizăm că această ordonanță reglementează:

1. Acordarea de sprijin tuturor unităților de învățământ preuniversitar de stat care vor să aplice pentru achiziția de tablete, pentru uz școlar, cu acces la internet, precum și pentru alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line;

2. Achiziția de echipamente de protecție medicală, dezinfectanți și containere sanitare mobile, achiziții decontate prin fonduri europene.

Ambele linii telefonice, gratuite, vor funcționa de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 - 16:00.

Totodată, reamintim că Ministerul Educației și Cercetării a lansat recent și portalul educatiacontinua.edu.ro, mijloc complementar de  informare directă pentru actorii din sistemul național de învățământ: elevi, studenți, părinți, cadre didactice, precum și pentru alte categorii de public. Pe acest  site sunt agregate toate documentele emise de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății pe această temă: norme, ghiduri, regulamente, metodologii, dar și alte documente din același areal tematic, grupate pe cicluri de învățământ/arii de interes.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Google și Microsoft, pune la dispoziție, în mod gratuit, platforme educaționale

2 Septembrie 2020 - 4:25pm
02 Sep 2020

Preocuparea Ministerului Educației și Cercetării de a asigura resurse tehnologice pentru educația digitală, în contextul desfășurării cursurilor în scenariile hibrid sau online, s-a concretizat în semnarea unui parteneriat cu companiile Google și Microsoft.

Prin acest memorandum, cadrele didactice și unitățile de învățământ au acces, în mod gratuit, la toate platformele educaționale dezvoltate de cele două companii, inclusiv la programele-suport și la resursele educaționale dezvoltate de acestea. Astfel, platformele G Suite for Education și Microsoft Office 365 A1 pot fi utilizate în procesul de predare, cu interfață în limba română.

Ambele licențe se activează în mod gratuit, prin intermediul portalului de activare clasaviitorului.ro și pot fi utilizate, tot gratuit, pe durata de funcționare a unității de învățământ.

Aceste aplicații le oferă profesorilor posiblitatea de a gestiona fluxul de lucru la clasă cu ajutorul Google Classroom sau Microsoft Teams (distribuire materiale suport de curs, distribuire teme, acordare de feedback personalizat, notare), de a organiza videoconferințe cu ajutorul Meet sau Teams, de a folosi tabla virtuală cu ajutorul Google Jamboard sau Microsoft Whiteboard și de a avea acces la tot ceea ce este necesar pentru a  derula activitatea didactică prin aplicațiile online.

Formarea cadrelor didactice în vederea utilizării platformelor digitale de predare este un alt obiectiv al acestui parteneriat, în cadrul căruia vor fi dezvoltate și implementate programe de formare și alte tipuri de resurse-suport. Totodată, parteneriatul oferă resurse-suport atât elevilor, cât și studenților, pentru ca aceștia să învețe să folosească mai eficient tehnologia digitală.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Sinteza rezultatelor înregistrate la examenul național de bacalaureat, sesiunea august-septembrie 2020 (înainte de contestații)

2 Septembrie 2020 - 3:40pm
02 Sep 2020

► Rata de promovare înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de bacalaureat 2020 este de 31,5%, în creștere față de sesiunea august-septembrie 2019 (30,8%). 

► Premieră pentru sesiunea de toamnă a bacalaureatului: Un elev din județul Bihor a încheiat examenul cu media generală 10 (zece), caz unic în ultimii 18 ani.

___________________________________________    _________________________________________

Rata de promovare înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de bacalaureat 2020 este de 31,5%, în creștere cu aproape un procent, comparativ cu sesiunea august-septembrie 2019 (30,8%). 

Din totalul candidaților promovați (10.858), 7.038 de candidaţi fac parte din promoţia curentă, iar 3.820 de candidaţi provin din promoţiile anterioare. Rata de succes pentru promoția 2019 - 2020 este de 34%. În cazul promoțiilor anterioare, rata candidaților promovați este de 27,8%.

La probele scrise s-au prezentat 34.462 de candidaţi din cei 42.747 de candidaţi înscrişi. Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 169 de candidaţi (aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni). Este important de menționat faptul că un candidat din județul Bihor a încheiat examenul cu media generală 10 (zece). Această realizare, în sesiunea de toamnă a bacalaureatului, este o premieră în ultimii 18 ani. Candidatul este din promoția curentă.

Județele cu rate de promovare de peste 35%: Caraș-Severin (35,1%), Vâlcea (35,2%), Covasna  (35,4%), Bistrița Năsăud (35,7%), Suceava (36%), și Botoșani (41,7%). Rata de reușită pentru candidații din Capitală este de 34,2%. Rezultate scăzute (sub 25%) s-au înregistrat în județele Vrancea (24,3%) și Ilfov (24,7%).

Precizăm că media minimă de promovare a examenului este 6 (șase), iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5 (cinci). Procentul de promovare este calculat din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.

Rezultatele (înainte de contestaţii) au fost afișate astăzi, 2 septembrie, în centrele de examen şi pe pagina web dedicată. La fel ca în prima sesiune, rezultatele sunt publicate prin anonimizare, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD).

Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, tot astăzi, în intervalul orar 14:00 - 20:00. În cazul formulării și transmiterii în sistem electronic a contestațiilor, candidații completează, semnează și depun/transmit inclusiv o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor (3-4 septembrie), vor fi comunicate sâmbătă, 5 septembrie. 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Au fost publicate ghidurile privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ

1 Septembrie 2020 - 4:33pm
01 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării a publicat pe site-ul educatiacontinua.edu.ro ghidurile privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ pentru anul școlar 2020-2021, în contextul epidemiei de COVID-19.

Ghidurile au fost concepute pentru toate nivelurile de învățământ, prin raportare la particularitățile fiecăruia în parte: învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, învățământ vocațional, învățământul special, respectiv învățământ profesional și tehnic.

Prin intermediul acestor ghiduri, Ministerul Educației și Cercetării vine în sprijinul decidenților de la nivel local/județean și al cadrelor didactice, în vederea planificării deschiderii anului școlar 2020-2021 în condiții de siguranță pentru toți preșcolarii, elevii și pentru întregul personal al unităților de învățământ.

În același timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unitățile de învățământ preuniversitar, a unui mediu sigur și favorizant pentru învățare relevantă și oferă modalități de colaborare la nivelul comunității locale, pentru a găsi soluții dinamice de lucru în acord cu provocările contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare și organizare a scenariilor, de aplicare a acestora, precum și de organizare a orarului.

Fiecare scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare și a impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacțiunii cu profesorii, cu elevii și părinții și măsuri destinate siguranței sanitare.

► Vă invităm să le parcurgeți aici:

Precizăm că recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează modalități de abordare a activității cu preșcolarii și elevii, în contextul epidemiei de COVID-19, respectând măsurile de siguranță specifice celor trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu particularitățile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activității educaționale și elementele de curriculum specifice fiecărui nivel.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării lansează educatiacontinua.edu.ro, instrument online de informare privind reluarea activității în sistemul național de învățământ

1 Septembrie 2020 - 2:12pm
01 Sep 2020

Ministerul Educației și Cercetării lansează portalul educatiacontinua.edu.ro, instrument online de informare, dedicat tuturor celor interesați de contextul educativ și sanitar în care se va desfășura activitatea în anul școlar/universitar 2020-2021, ca urmare a evoluției pandemiei de COVID-19.

Anunțul a fost făcut de ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate astăzi, 1 septembrie, cu prilejul deschiderii anului şcolar 2020-2021.

 „Așa cum am promis, în această perioadă am elaborat ghidurile metodologice, ghiduri pentru organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ. Aceste materiale au fost concepute pentru fiecare nivel de învățământ, prin raportare la particularitățile acestora. Astfel, Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziție ghiduri pentru: educație timpurie, învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, dar și pentru învățământ vocațional, profesional și tehnic și, nu în ultimul rând, pentru învățământul special. Toate aceste materiale-suport sunt publicate pe educatiacontinua.edu.ro”, a declarat Monica Anisie, ministrul educației și cercetării.

Portalul facilitează accesul direct la informare pentru actorii din sistemul național de învățământ: elevi, studenți, părinți, cadre didactice, dar și pentru alte categorii de public. Acesta cuprinde toate documentele emise de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății pe această temă: norme, ghiduri, regulamente, metodologii, dar și alte documente din același spectru tematic, grupate pe cicluri de învățământ/arii de interes.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, i-a solicitat premierului României demiterea președintelui ONAC

31 August 2020 - 7:38pm
31 Aug 2020

Ministerul Educației și Cercetării a luat act de rezultatul dezamăgitor al stadiului licitației privind achiziția de dispozitive electronice cu conexiune la Internet, organizată de Oficiul Național de Achiziții Centralizate (ONAC). 

Ministerul a început demersurile pentru achiziționarea celor 250.000 de dispozitive electronice încă din data de 7 mai, când a fost alocată prin Hotărâre de Guvern suma de 150 de milioane de lei. Toate instituțiile implicate, inclusiv Oficiul Național al Achizițiilor Centralizate, și-au luat angajamentul să încheie, în termenii agreați, toate procedurile, astfel încât dispozitivele să fie, în prima zi de școală, la dispoziția elevilor. 

Deși au beneficiat de tot sprijinul Ministerului Educației și Cercetării în toată această perioadă, oficialii ONAC au refuzat să fie cooperanți și proactivi în identificarea de soluții rapide, dovadă fiind rezultatul catastrofal al acestui întreg proces. Mai grav, ONAC nu a informat în timp util Ministerul Educației și Cercetării cu privire la stadiul licitației, deși au existat nenumărate solicitări zilnice privind acest subiect.

Consider inacceptabil rezultatul dezastruos al licitației, după atâtea luni în care toate instituțiile implicate, mai puțin ONAC, au luat toate măsurile ca procedura să fie încheiată la termenele stabilite. Cei care vor avea de suferit de pe urma incompetenței oficialilor ONAC sunt elevii, profesorii și părinții. Din aceste considerente, solicit premierului României, domnul Ludovic Orban, demiterea președintelui ONAC, Cornelia Nagy, și doresc reluarea, în regim de maximă urgență, a procedurilor de licitație”, a declarat Monica Anisie, ministrul educației și cercetării.  

Oficiul Național de Achiziții Centralizate a fost înființat prin OUG 46/2018.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

41 de programe de master didactic, disponibile în oferta universitară, începând cu anul 2020-2021

31 August 2020 - 4:50pm
31 Aug 2020

Guvernul a aprobat în ședința de astăzi, 31 august, o hotărâre privind reglementarea domeniilor de studii universitare de masterat, a programelor de studii universitare de masterat și a numărului maxim de studenți masteranzi care pot fi școlarizați în cadrul instituțiilor de învățământ superior de stat și particulare acreditate în anul universitar 2020-2021.

Reglementarea este motivată de propunerea senatelor universităților cu privire la actualizarea/reorganizarea programelor în cadrul domeniilor de studii universitare de masterat, în sensul satisfacerii cerințelor angajatorilor și solicitărilor beneficiarilor, precum și ca urmare a evaluărilor Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (ARACIS, în perioada 16 aprilie - 30 iulie 2020.

Principalele modificări inserate ca urmare a validării consiliilor ARACIS:

1. Evaluarea și încadrarea în categoria master didactic a 41 de programe (din domeniul Științe ale educației) în cadrul a 8 instituții de învățământ superior de stat. Menționăm, în acest context, că programele de master didactic au fost realizate pe baza planului-cadru adoptat prin ordin de ministru, document care oferă o perspectivă originală, actuală și corelată cu tendințele internaționale privind formarea inițială a profesorilor, aducând în prim-plan nevoile de formare specifice contextului românesc.

2. Încadrarea în categoria master de cercetare a 40 programe de master din cadrul a 13 domenii de studii din structura a 10 universități de stat.

3. Încadrarea în categoria master profesional a 85 de programe de master (81 din cadrul a 28 de domenii de studii din structura a 19 universități de stat și 4 din cadrul a 3 domenii de studii din structura a 2 universități particulare acreditate).

4. Încadrarea unui număr de 22 programe de studii universitare de master în 19 domenii existente, acreditate din structura a 13 universități de stat, și a unui program de studii universitare de master într-un domeniu existent, acreditat din structura unei universități particulare acreditate.

5. Intrarea în lichidare a 19 programe de studii (16 din cadrul a 6 domenii de studii din structura a cinci universități de stat și trei din cadrul a trei domenii de studii din structura unei universități particulare acreditate).

Referitor la domeniile și programele de studii universitare de masterat cuprinse în actul normativ adoptat astăzi, acestea se dezvoltă în baza următoarelor principii:

- asigurarea unui echilibru corespunzător între studiile universitare de licență, studiile universitare de masterat și studiile universitare de doctorat;

- implicarea comunității academice în prospectarea cererilor sociale și economice de calificări universitare, în organizarea fluxurilor studențești și a programelor de studii în funcție de aceste cereri, astfel încât să dezvolte în mod notabil contribuția învățământului superior la orientarea și accelerarea schimbărilor din societate;

- asumarea de către instituțiile de învățământ superior a responsabilității publice cu privire la cheltuirea eficientă a fondurilor bugetare ce le sunt alocate.

Precizăm că, potrivit prevederilor legale în vigoare, programele de studii depuse spre evaluare la ARACIS trebuie să conducă la calificări universitare relevante pe piața muncii. Corelarea calificării cu cerințe ale pieței muncii stă la baza înregistrării acesteia de către Autoritatea Națională pentru Calificări în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS). În acest scop, universitățile depun la Autoritatea Națională pentru Calificări un dosar în care, printre altele, menționează solicitarea calificării de către reprezentanții pieței muncii prin nominalizarea a minimum trei angajatori/asociații profesionale care sunt interesate de noua calificare.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

A fost aprobat noul Nomenclator al domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și al structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2020 - 2021

31 August 2020 - 2:30pm
31 Aug 2020

Executivul a adoptat în ședința de astăzi, 31 august, proiectul de modificare a Hotărârii Guvernului nr. 299/2020 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și al structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2020 - 2021.

Noul act normativ repertoriază schimbările aduse unor structuri ale instituțiilor de învățământ superior, la solicitarea acestora, în baza hotărârilor senatelor universitare, rectificări ale unor specializări școlarizate în cadrul instituțiilor de învățământ superior, conform rapoartelor agențiilor de asigurare a calității din țară sau din străinătate, înregistrate în Registrul European pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (EQAR), precum și noi specializări evaluate de către agențiile de asigurare a calității, din țară sau din străinătate (în perioada 16.04.2020 - 25.07.2020).

Astfel, hotărârea include 54 de instituții de învățământ superior de stat cu 2.148 de  specializări/programe de studii universitare de licență. Dintre acestea, 37 de specializări/programe de studii universitare de licență sunt noi sau au suferit modificări (modificare de capacitate, modificare de denumire). Din totalul celor 37 de programe/specializări, 20 sunt noi, iar 10 au obținut acreditarea.

De asemenea, sunt cuprinse 34 de instituții de învățământ superior particulare acreditate cu 375 de specializări (dintre acestea, două specializări/programe de studii universitare de licență sunt noi), respectiv opt instituții de învățământ superior particulare autorizate provizoriu cu 25 de specializări/programe de studii universitare de licență.

Totodată, la propunerea a 10 instituții de învățământ superior, prin decizii adoptate în Senatul Universitar și comunicate Ministerului Educației și Cercetării, 33 de specializări/programe de studii universitare de licență intră în lichidare (pentru acestea nu se mai organizează admitere, începând cu anul universitar 2020-2021).

Hotărârea adoptată astăzi, 31 august, introduce și trei specializări/programe de studii universitare de licență noi la nivel național, față de cele existente, respectiv: Diplomație în afaceri (în cadrul domeniului de licență Relații internaționale și studii europene), Ingineria internetului dispozitivelor inteligente (în cadrul domeniului de licență Calculatoare şi tehnologia informației) și Științe gastronomice (în cadrul domeniului de licență Științe inginerești aplicate).

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Studiu: 55% dintre părinți doresc revenirea la cursurile „față în față”, iar 31% optează pentru sistemul hibrid

31 August 2020 - 12:53pm
31 Aug 2020

Ministerul Educației și Cercetării (prin Unitatea de Cercetare în Educație din Cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație0 și MKOR Consulting - agenție de cercetare de piață - au lansat studiul „Back to School Post-Covid”. Studiul s-a derulat în rândul părinților copiilor din învățământul preuniversitar, pentru a afla care sunt așteptările și temerile lor referitoare la modul de desfășurare a noului an școlar.

  • Peste jumătate (55%) dintre părinții elevilor români doresc revenirea la cursurile față în față, acordând cel mai crescut nivel de încredere acestui scenariu (4.6 puncte din 7)
  • Aproape o treime (31%) dintre părinți optează pentru cursurile mixte, acasă și la școală, cu un grad moderat de încredere (3.6 din 7)
  • Doar 14% dintre părinți optează pentru cursuri exclusiv la distanță, această variantă având cel mai scăzut scor de încredere (2.7 din 7)

Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinților români preferă scenariul cursurilor față în față, pe care îl consideră cel mai potrivit. Mai exact, 55% dintre părinții care au răspuns studiului preferă revenirea fizică a elevilor în clase din 14 septembrie. Cursurile față în față sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și elevilor de liceu.

Chiar dacă se arată precauți în privința acestei opțiuni, părinții consideră că desfășurarea cursurilor față în față este relativ adecvată pentru copiii lor (4,6 puncte din 7) și, o consideră cea mai adecvată, în comparație cu varianta mixtă sau cea la distanță.

Principala îngrijorare a părinților se leagă de neatenția copiilor față de regulile de distanțare fizică și igienă (mai mult de 6 din 10 părinți), dar și de faptul că unii părinți și-ar putea trimite copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome.

Pe locul al doilea în opțiunile părinților se află varianta mixtă, în care copiii alternează învățarea la distanță cu școala tradițională. Această variantă este preferată de aproape o treime (31%) dintre părinți, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial și liceal, precum și pentru cei care locuiesc în orașele mari și foarte mari ale țării.

Părinții consideră cursurile mixte mai puțin potrivite pentru copiii lor, comparativ cu cele față în față (3,6 puncte din 7).

Doar 14% dintre părinți aderă la cea de-a treia variantă de desfășurare a cursurilor în noul an școlar, respectiv continuarea cursurilor exclusiv online, așa cum s-a întâmplat în timpul stării de urgență.

Conform opiniei părinților, această variantă este și cel mai puțin adecvată pentru copiii lor (2.7 puncte din 7). Părinții elevilor de gimnaziu și din clasele mai mici tind totuși să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu.

Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%).

► Studiul complet poate fi accesat aici.

Specificații metodologice

Studiul a fost realizat în perioada 26 iulie - 3 august 2020, de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, pe un eșantion de 1.067 de respondenți, reprezentativ pentru populația părinților care au cel puțin un copil înregistrat în sistemul educațional din România în anul școlar 2020-2021, după ciclul de învățământ al copilului, mediul de rezidență (rural - urban) și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare). 

***

Despre MKOR Consulting

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți aici.

Despre Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație

Unitatea de Cercetare în Educație (UCE) din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) se organizează și funcționează ca structură de cercetare-dezvoltare în domeniul educației, ce își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile legale privind cercetarea științifică.

Scopul UCE îl constituie fundamentarea politicilor și practicilor educaționale, pe baza cercetării științifice, în concordanță cu provocările de la nivel național și european.

Pentru realizarea scopului și atribuțiilor sale, UCE desfășoară activități precum dezvoltarea de parteneriate cu alte instituții publice, cu organizații neguvernamentale, agenți economici și alte persoane interesate, promovează / diseminează rezultatele studiilor și cercetărilor realizate, precum și ale programelor și proiectelor naționale și internaționale implementate.

Studiile, proiectele și activitățile Unității de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație pot fi consultate aici.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  Raport Back to School 2020-2021.pdf

Pagini